Ekspozytor na ladę w sklepie – jak może pomóc w podnoszeniu sprzedaży stacjonarnej?

Ekspozytory kartonowe cieszą się dużą popularnością wśród osób handlujących stacjonarnie. Często pomagają bowiem osiągać zamierzone cele sprzedażowe, jednocześnie nie generując wydatków. W jaki sposób ekspozytory na ladę mogą podnieść sprzedaż stacjonarną?

Ekspozytory na ladę- zastosowanie

Ekspozytory kartonowe znajdują szerokie zastosowanie w handlu stacjonarnym. Obecnie wykorzystywane są w wielu sklepach:

  • spożywczych,
  • odzieżowych,
  • kosmetycznych,
  • z dodatkami biżuteryjnymi,
  • z prasą.

W praktyce oznacza to, że można wykorzystać je właściwie wszędzie, o ile oczywiście handlujemy jakimiś drobnymi artykułami. Na ekspozytorach najczęściej umieszczane są przedmioty sezonowe, których klienci potrzebują w danym czasie. Niektórzy umieszczają w nich produkty przecenione, a jeszcze inni- z krótszym terminem ważności, które trzeba zakupić i zużyć w maksymalnie kilka dni. Każdy sklep kieruje się w tym zakresie przyjętymi zasadami, przy czym rodzaj produktów, jaki umieszczamy na ekspozytorach, może oczywiście ulegać zmianom.

Towar widoczny dla klienta

W jaki sposób ekspozytory na ladę mogą pomóc podnosić wyniki sprzedażowe? Przede wszystkim czynią one towar widocznym dla klienta. Ponadto zwracają uwagę na produkty, których w danym czasie kupujący mogą potrzebować. Ci, którzy czują pewien niedosyt, wychodząc ze sklepu, mogą zaspokoić go, wybierając towar z ekspozytora. Działa on również na tych, którzy lubią różnego rodzaju akcje promocyjne oraz rabatowe. Warunkiem jest jednak, aby towar był odpowiednio ustawiony i estetycznie ułożony. Każda półka ekspozytora powinna zostać zapełniona, przy czym możemy wybrać produkty jednorodne albo różne, w zależności od preferencji i potrzeb.

Ekspozytory a system poleceń

W wielu sklepach sprzedawcy zobligowani są polecić klientowi konkretny towar, tak aby zwiększyć kwotę paragonu. Dobrze, aby produkty były dostępne bezpośrednio przy kasie, dzięki czemu klient może od razu po nie sięgnąć. Ekspozytory na ladę pomagają uporządkować przestrzeń w miejscu, w którym klient dokonuje płatności, a jednocześnie wspierają tak zwany system poleceń. Dzięki temu proponowane produkty nie są w żadnym wypadku uciążliwe dla klienta- w przeciwnym razie zainteresowanie z jego strony byłoby niewielkie. Nie utrudniają dokonywania płatności czy pobierania paragonu. Pamiętajmy jednak, aby przy każdej ladzie znalazł się jeden, maksymalnie dwa ekspozytory, w zależności od jej długości. Najważniejsze są bowiem estetyka i umiar.

Leave a Comment